10 juli 2018

I need vitamin Sea

Ja, vet ni, jag klarar mig ju inte utan sol...
...och nu märker jag att det verkligen är dags...

Hela jag, både själen och kroppen behöver sol och värme.  Skulle inte ha något emot att flytta till varmare breddgrader. Förra sommaren började mina knän, fötter och händer visa tydliga tecken på artros. Under förra sommarens greklandsresa kunde jag konstatera att jag knappt kände av mina krämpor. Likaså märker jag det här hemma då det längre tider är varmt och torrt. Inte på samma sätt men när vädret by ter om och det blir kallare och fuktigare, mår jag genast sämre.  

Så fort det blir möjligt, vill jag stanna i södern under längre perioder- först måste vi bara spara lite pengar.. så nu får vi njuta av de veckor av sol vi har i vårt land och sedan njuta av en vecka på härliga Kreta, som så många år tidigare. 

Kan ni förstå hur det känns att vakna upp med denna underbara vy alla morgnar ? Bilden tagen från vår balkong....


 På Kreta och speciellt i den lilla byn Maleme, där vi brukar hålla till, där njuter jag till tusen, skall ni veta. Tar vara på varje minut på bästa möjliga sätt. Att få vara tillsammans med familjen under en hel vecka, känns som världens största lycka. När barnen växer och blir vuxna är det inte så ofta som alla är hemma samtidigt. Hos oss är det oftast så åtminstone. När vi är alla hemma, sitter oftast barnen framför datorn eller på sina rum. Därför känns dessa gemensamma resor så härliga - att sitta på restaurang alla kvällar tillsammans, gå på stranden, plocka stenar tillsammans, simma i de stora vågorna och sitta i solstolen  och njuta - ja det känns bara så bra 💓. 



I år har vi bestämt oss för att spendera lite mer tid på att se mer av Kreta. Det är något vi planerat att göra i många år. Tyvärr brukar våra planer inte alltid bli av eftersom tiden går så fort och vi oftast prioriterar pool & strandliv. Men både jag och sonen skall göra allt för att det detta år skall bli av. 




Ännu njuter vi av den finska sommaren innan vi åker. De har visst lovar riktigt fint väder under dede kommande veckorna. Håller tummarna. Jag och 17 åringen njuter här hemma när de andra åker på jobb. Jag jobbar givetvis hemma lite grann, men vi försöker göra något kul alla dagar. Hoppas du haft en skön början av sommaren. 

Ännu hinner du delta i utlottningen ( klicka så kommer du till tävlingsinlägget) här på bloggen. Du kan vinna en meditiationskurs på nätet. Jag gick ju för en tid sedan en och gillade det massor. Du kan läsa mer om mina erfarenheter här, här och här

Puss och kram,





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...