15 juni 2014

Kahvia, kiitos ! - Kaffe, tack !

Huomenta ystäväni !



Tiedättekö - minä olen oikea kahvin suurkuluttaja. Rakastan kahvia enkä koskaan sano "ei kiitos" jos kahvia tarjoillaan. Juon kahvia aamuisin kun herään, päivällä töissä menee muutama kuppi - usein kyllä kylmänä, ja kun saavun taas kotiin iltäpäivällä, laitan tietokoneen päälle, keitän cappuccinon ja käyn läpi mailit, facebookit ja blogit. Jos vielä illalla tarjotaan kahvia vaikkapa kylässä, niin kyllä kiitos ! Voin juoda kahvia yömyöhään ilman että se vaikuttaa yöuneen mitenkään.



Meillä juodaan ihan tavallista suodatinkahvia sekä sitten kapselikahvia. Meille ne keittää Kenwoodin kMix sekä Pauligin Cupsolo. Tykkään kovasti molemmista...



kaffekokare.jpg



 



Parhaat kahvit saa mielestäni ihan tavallisella kahvilla, en nimittäin ole vahvan kahvin ystävä, eli en juo espressoa tai muita vastaavia. Minulle kahvi on nautiskeluun ja silloin maku pitää olla miellyttävä eli juon usein c a p p u c c i n o a,    l a t t e a  tai  m o c c a c h i n o a. Mikä on sinun suosikki kahvijuomasi ?



 



IMG_1353.jpg



 



IMG_1346.jpg



God morgon mina vänner !



Visste ni att jag är en verklig kaffemoster? Kan dricka hur många koppar som helst. Börjar på morgonen med kaffe, under dagen, på jobbet går det några koppar - oftast kallnat kaffe ;) och när jag kommer hem sätter jag alltid datorn på, gör en kaffe och sätter mig sedan ner vid köksbordet och kollar mail, Facebook samt bloggar. Om jag ännu på kvällen råkar vara på visit och det bjuds på kaffe, så jo tack! Kan dricka kaffe hur sent som hest utan att det på något sätt påverkar min nattsömn.



IMG_1351.jpg



Hos oss kokas det både helt vanligt filterkaffe samt med kapsar. Då är det Pauligs Cupsolo och Kenwoods kMix som  står till tjänst. Gillar bägge två. Det bästa kaffet är nog vanligt filterkaffe. Gillar inte starkt kaffe, dricker alltså inte espresso eller andra starkare varianter. Tycker om att njuta med kaffet och då gillar jag att kaffet är som en efterrätt. Oftast blir det  l a t t e , c a p p u c c i n o  eller en  m o c c a c i n o.



Vilken är din favorit då det gäller kaffedrycker ?



 



IMG_3094.jpg



 



IMG_2291.jpg



Tänään onkin vaihteeksi aurinkoinen aamu joten taidan siirtyä kahvini kanssa aurinkotuolille !



Idag är det för omväxling en riktigt solig morgon så jag tror bestämt att jag förflyttar mig med min kaffe till solstolen !



Have a lovely sunday !



Foodieliving arvonta/utlottning (klick)



IMG_3127.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...