17 juni 2014

Uudet tyynyt ja synttärit - Nya dynor och födelsedag

Mikä outo kesäkuu-sää! Sataa, tulee rakeita ja sitten aurinko paistaa, on kylmää, on lämmintä ja sitten taas sataa ja tulee jopa lunta. Huh huh! Nyt tämä vaihtelu voisi jo riittää. Pari päivää kesälomaan ja haluan  a u r i n k o a !



Tänään kotiutui uusia tyynyjä ihanasta Soffan.fi:stä. Ihanat romattiset beiget jossa toisessa on tekstitys ja toisessa pilkkuja. Sopivat kivasti mun värimaailmaan ja juuri sohviin. Kun sohvat ovat kun ovatkin, valkoiset, tyynyt yleensä tiuhaaseen tahtiin vaihtuu - nyt menossa on valkoinen, musta, beige- vaihe.



koi.jpg



Ville-kani pääsi myös kuvaan / Kaninen Ville slapp med på bild ....



 



DSCN0126.jpg



 



Eilen rouva bloggaaja vietti omat synttärinsä ja aamulla sain kahvia, kukkia sekä uuden pikkukameran jonka olinkin toivonut kauan. Jos kuvaa niin paljon kun minä niin huomaa että se- kamera-joka-ottaa-parhaat-kuvat = järkkäri, ei oikein sovellu käsilaukkuun joten nyt on sitten pieni kätsä Nikoni omiin räpsytyksiin. Illalla sitten ihanat lapsuudenkaverit olivat viettämässä iltaa. Toivat kauniita kukkia nekin . Kiitos teille !



 



soffan2.jpg



www.soffan.fi



 



erd.jpg



Visst är det ett synnerligt midsommarväder? Regn, sol, hagel, snö, sol...allt om vartannat. Nu tycker jag dessa växlingar räcker. Det är bara två dagar till sommarsemestern och jag vill ju bara ha  s o l  !



Idag fick jag några härliga dynor från Soffan.fi. Beiga och fina och passar precis in i min färgskala. Den ena har en romantisk text på sig och den andra har pricar. Sydda i stadigt tyg och ser ut att hålla formen fint. När sofforna är som de är - vita, ändras färgen på soffdynorna ganska ofta. Just nu är det vitt, svart och beige som gäller.



soffan1.jpg



Igår firade bloggerskan sin egen födelsedag. Blev på morgon uppsjungen med kaffe på säng, blommor och en egen liten kamera. Om man fotar så mycket som jag gör, märker man rätt fort att kameran-som-tar-de-bästa-bilderna = systemkameran, inte ryms så bra i handväskan och nu har jag då en liten egen Nikon som väl ryms. På kvällen kom mina fina barndomsvänner på kvällssits och även de uppvaktade mig med fina blommor. Tusen tack !



DSCN0129.jpg



*     *     *     *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...