13 juni 2014

[DIY] Kesä-askartelua -Sommarpyssel

Tykkään kerätä luonnonmateriaaleja sisälle ja tämä, jo nyt, vanha oksa on otettu metsästä parisen vuotta sitten. Ruiskumaalasin sen oikein nopsasti ja roikutin sen katonrajaan. Siellä se nyt sitten on roikkunut koko ajan, vuodenajasta riippuen siellä on istunut hopeisia lintuja, roikkunut vanhoista kirjoista tehtyä lehtiä ym ym. Keväällä kirjoitin lehtijutun kesäarkartelemisestä ja halusin tehdä tästä oksasta jotakin terrassille.  Koska kattaus juhlaan piti mennä lilassa, päätin koristella oksaa samansävyisiin kukkiin.

IMG_6711.jpg

Eli tein kahdesta erivärisestä silkkipaperista kukkia (ihan vapaalla kädellä piirrettyjä) ja asetin noin 4-5 kukkaa päällekkäin. Nitosin ne kiikki seskeltä yhdeksi kukaksi ja rypistelin kukan terälehdet ylöspäin. Sen jälkeen laitin nastalla kiinni oksaan (voi tietty liimata kuumaliimalla jos haluaa ). Oikein kivalta näytti ja oksa olikin kuin kyntiläkruunu pöydän yläpuolella !

Sateisen päivän jälkeen aurinko näyttäytyy ja se on hieno juttu sillä tänään on luvassa grillausta tyttöporukalla.

Mukavaa perjantaita kaikille !


IMG_6709.jpg


IMG_6701.jpg

Gillar att bära hem olika naturmaterial från skogen. Denna gamla gren har jag plockat in för flere år sedan. Spraymålade den då slarvigt vit och sedan dess har den hängt i vår hall. Beroende på årstiden har där än suttit små silverfåglar, hängt blad gjorda av gamla böcker o dyl.  I våras skrev jag en artikel om sommarpyssel och till den ville jag testa att göra något till trädgården av grenen. Då dukningen till denna kväll skulle gå i lila, bestämde jag att dekorera grenen i samma färgs blommor.

IMG_6698.jpg

Ritade på fri hand blommor som jag sedan klippte ut i två olika färgers silkespapper. Nitade i mitten ihop 4-5 blommor och skruttade ihop blombladen uppåt. Sedan satte jag fast blommorna med häftstift i grenen ( det går lika bra att limma med limpistol dem fast ). Blev superfint och blev lite av en ljuskrona ovanför matbordet !

Efter en regnig dag verkar solen börja visa sig , härligt - ikväll blir det nämligen flickträff med grillning !

Önskar er alla en trevlig fredagskväll !

IMG_2262.jpg

Oksa eteisen katossa - grenen i taket i hallen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...