29 mars 2020

Ordning på kaffekapslarna

God morgon söndag ! 

 Så har vi då ställt om klockan till sommartid och fått vakna till en strålande solskensdag, en dag med ännu mer restriktioner än vanligt. Nu är då hela Nyland avstängt, inget som kommer att beröra mig men som jag vet att kommer att göra stor skillnad i vardagen för många av mina vänner som har sommarstuga i Åbolands skärgård.  Nu håller även restauranger och barer stängt. Fortfarande kan man beställa take-away från dem men annars är de stängda. 

Här hemma fortsätter livet som under de  senaste veckorna. Jag och sonen är hemma medan mannen, som varit vinterledig en vecka, fortsätter jobba. Dagarna hemma går åt till mina skrivjobb, sonen virtuella sysselsättning samt långa promenader i solen. Det blir även städat och fixat här hemma, eftersom det känns som om man har mer tid än vanligt. Har städat skåp, lådor och annat och måste visa er denna fantastiskt genialiska ide för er som vill ha ordning och reda på era kaffekapslar. 


Såg idén inne på ett inredningskonto på Instagram och måste bara göra liknande förvaring i mitt eget kök. Töm en låda i köksskåpen (eller annan låda som du har i köket), kök från Ikea deras VARIERA -kryddställning och sätt så många av dessa som du anser att du behöver i lådan . Sedan är det baar att ladda på alla dina ljuvliga kaffekapslar. Så enkelt, billigt och SÅÅ dekorativt..



Önskar er en härlig  s ö n d a g  trots virus. 
Håll er friska och följ restriktionerna ,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...