30 mars 2020

Måndag och det vi kallar vardag

Måndag igen, ny vecka, ingen sol men mannen på jobb igen. 
Alltid roligt att vara alla hemma men han är en så rastlös typ, att jag känner mig helt stressad av att ha honom hemma. Dessutom brukar jag säga att han hämmar mig, dvs jag får inget vettigt gjort när han är med mig här hemma. Nå, nu råkade vi ju ha andra planer för denna vecka (bl a Stockholm-resa) vilket betydde att veckan blev helt annorlunda. Och till råga på allt kan man ju inte göra något när allt är typ förbjudet. 

Inga loppisturer, ingen shopping, inga cafestunder på tumis - ja egentligen bara hemmatid. Idag återgår vi alltså till det jag och sonen nuförtiden kallar "vardag"..



Jag skall alltså jobba lite grann medan sonen har sin virtuella sysselsättning och sedan blir det lunch, lång promenix och sedan åker vi för att handla veckans mat.  Och naturligtvis skall jag pyssla lite här hemma...

Har tagit bort kommentarsmöjligheterna här på bloggen eftersom det kommer så mycket spam meddelanden. Blir jätteglad om du ändå vill skriva några ord till mej via kontaktformuläret på höger sida.  Just nu känns all virtuell konversation oerhört viktigt....

Ha en fin start på veckan,

Lotta

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...