24 mars 2020

Vårkänslor i soliga olidliga virustider

Ytterst konstiga tider vi lever i just nu ! 
En undantagstid med en massa restriktioner som många av oss har svårt att hålla sig till. I vår familj har vi för tillfället sonen hemma från sin "skola". De har i veckan börjat med virtuella samlingar och försöker hålla sig till det normala schemat så gott det går. Mannen jobbar helt normalt medan jag fortfarande jobbar hemifrån. Råkar ha rätt så mycket jobb just nu, så vi har fått vardagen att fungera riktigt bra. 


Vårt program har bestått av långa dagliga promenader till olika ställen. 
Vi har njutit av solskenet som värmt så skönt och av naturen som äntligen börjar visa sina första vårtecknen. Trots covid-19 viruset som härjar, måste jag säga, att jag på ett sätt njuter av att vi har tid för varandra, nu när man är bara hemma. Saknar massor mina loppisbesök... men vad gör man? Vi bygger pussel tillsammans, sover aningen längre än normalt och umgås på ett nytt sätt. 


Den här veckan har mannen vinterledigt och i morgon skulle vi ha åkt till Stockholm på tumis, men resan avbokades naturligtvis och vi har flyttat bokningen till i början av juli. Få se om vi slipper i väg då. Nu hittar vi i stället på andra trevliga saker att göra. 

Råkade i morse hitta de första krokus knopparna ute på gården och vi har redan druckit  eftermiddagskaffet på trappan, i solskenet. Ingen känner sig sjuk och allt känns egentligen helt ok för tillfället. 


Hoppas att du, var än du befinner dig just nu, mår bra och gör allt som står i din makt att inte bli smittad av viruset som nu härjar över hela världen. Tvätta händerna och försök undvika platser där det inte finns människor - annat kan vi väl inte göra.

Kramar till er alla,

Lotta

Följ mig gärna på Instagram. Där uppdaterar jag flera gånger om dagen. Du hittar mig under lotta_livingroom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...