4 mars 2020

Ny månad

Redan inne i mars! Så härligt, inte sant? 

Första mars blev vi dock överrumplade av lite snö som kändes totalt onödigt. Vi längtar ju efter vår. Har det inte kommit snö tidigare kan vi väl vara helt och hållet utan det vita. Men... undrar hur naturen reagerar? Kommer helt säkert att synas i naturen att vi liksom hoppade över vintern detta år.  Växterna behöver vila och det gör de ju under årets kalla månader. Få se om vi kommer att sakna vissa arter helt under sommaren eller om allt kommer att blomma som vanligt...

Hur som helst, så längtar jag till vår och sommar. Ljusa kvällar och varma soliga dagar. Märker tydligt här hemma att jag vill fixa nytt och pyssla om hemmet. Ljusa färger, rensning av prylar och överlag förnyelse hänger i luften. Känner du som jag att du behöver förändringar till våren?

Måste bekänna att jag även dragit igång mitt eget lilla jumppaprogram - allt för att komma i vårkondition. För vad är inte bättre, än om man lyckas gå ner några kilo till sommaren och klänningen som man fyndat för länge sedan, men kanske inte suttit perfekt , gör det om en månad👌



Ha en fin onsdag, kära vänner,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...