22 jan. 2019

Varm choklad och grädde en kall dag som denna

Det här med Lchf.... just nu, när det varit så grymt kalla dagar, kan både barnen och jag inte låta bli att njuta av varm choklar. Såå gott att dessutom lägga i en stor klick med vispgrädde, kanske strö över lite kanel och i barnens kopp sätts en pepparmint-stång som finns kvar sedan julen...

Min lchf -kakaokopp ser helt likadan ut, förutom att det är kaffe jag dricker, som jag blandat ut med lite mörk choklad. Och med en stor klick grädde på toppen naturligtvis. Mums så gott speciellt på kalla dagar som t ex denna. Idag hade vi -24 grader på morgonen och det tycker jag är aningen för mycket. Dock visar termometern endast -16 nu , vilket passar mej fint med tanke på att jag snart skall bege mig iväg.




Vi har haft problem med elektriciteten samt med varmvattnet i vårt hem. Duschvattnet har bara varit ljummet, ca 38 grader och lampan i bastun har slocknat när vi sitter där och bastar. Problemet var inte större med lampan, än att Led -lampor inte lämpar sig i varm bastu!! Visste ni det? Vill man ha led-lampa, finns det nån speciell bastu-ledlampa...
Och varmvattnet då? Jo, blandaren var igentäppt (med vad då undrar jag?  ) och den byts ut i morgon.  Blir spännande att se vad som finns där inne.... det är bara 3 år sedan vi hade full remont i badrummet och det sattes in en ny dusch, så denna är verkligen inte gammal....



Hörrni, frys inte näsorna av er. 

-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...