18 jan. 2019

Grönt längs med väggarna

Ibland blir man alldeles förstummad när man ser allt nytt som dyker upp i inredningsvärlden. Idag visar jag er någon som inspirerar mig till tusen - nämligen hur man med naturens element kan skapa alldeles underbara utrymmen. Vad sägs om en rumsindelare eller en tavla på väggen av enbart gröna växter eller mjuk vacker mossa? Tänk att ha en sådan vägg i sitt badrum eller att få sitta dagarna långa i ett öppet kontor där mellanväggarna är gjorda av växtlighet? Tycker själv det skulle vara synnerligen motiverande och suveränt.

Hos Nordic Green Design hittar du flera gröna produkter som kompletterar den övriga inredningen.  Älskar tanken på att ha en sådan vägg i mitt eget badrum. Föreställ dig att duschväggen skulle vara en växtvägg. Det är nästan som att stå mitt i djungeln under ett vattenfall. Det är bara fågelsång och naturens läten som fattas, men även det går säkert att fixa  ;).

Växter absorberar stora partiklar ur luften och producerar syre som är  viktig för att vi skall kunna  koncentrera oss inomhus. De ökar också luftfuktigheten i ett utrymme på ett väldigt naturligt sätt.




Bilder : Nordic Green Design

Gillar speciellt tanken på en levande mosstavla. Gud vad snyggt det skulle vara... mossa är så fint och jag har i flera utländska inredningshem under det senaste året sett att man dekorerat stora fat på soff- och matbord med härlig grön mossa. Gillar verkligen grönt i inredningen och hoppas vi skulle snappa upp den trenden och använda mera naturmaterial i våra hem!

Ha en fin fredag

-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...