17 jan. 2019

Inredningskurs och inslag av rosa

Efter julen har jag verkligen vaknat till liv igen när det gäller att fixa hemmet. Så fort julsakerna packades ner var det dags att få in mer våriga färger. Jag som i flera repriser testat på rosa men inte gillar det, kommer nu på mig själv tycka det är ganska fint, Tror att det är allt det gråa jag lagt till, som gör att det denna gång känns bra! För att få lite mer textur i textilierna i vardagsrummet, stickade jag två dynor av chunky-wool, en rosa och en vit. Passar ihop med dyna i fuskpäls, silke och sammet.  Är ännu på jakt efter någon rosa lampskärm som skulle bli pricken över i:et. Vet nån var det finns snygga ( och inte för dyra?)

På tisdagen hade jag min första kurs i inredning.  För ett år sedan blev jag tillfrågad om jag kunde tänka mig att dra några kurser på Arbis.  Och givetvis tackade jag ja till det ! Kursen heter Inred harmoniskt och går ut på hur man enkelt själv kan inreda sitt hem så det blir harmoniskt och trevligt. Måste säga att det varit rätt så svårt att sätta ihop material, eftersom det är ett väldigt brett ämne vi talar om. Att få med att väsentligt, utan att det blir för långt. Men första kurstillfället gick riktigt bra och det var en brokig skara inredningsintresserade kvinnor som samlades. Ännu några kvällar kvar...




Vill ännu påminna er om utlottningen i det senaste inlägget där du kan vinna en drömfångare från Unisieppari.fi. Du kan delta via bloggen  eller på Instagram ( lotta_livingroom).
Dessutom bjuder Unisieppari.fi på -15% rabatt på alla uppköp med rabattkoden LIVINGROOM.

-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...