24 jan. 2019

Svart i köket

På tisdagen, efter min inredningskurs, åkte jag en sväng och shoppade . Skulle ha lite smått från Granit. Råkade hitta svarta disktrasor som jag köpte ett helt lager av (kostade typ 1,90 e/ st). Jag vill gärna ha en disktrasa nära till hands och tycker de alltid är onödigt ljusa. Gillar inte när man använder dem och de med ens får fläckar och blir fula. Självklart tvättar jag mina jätteofta (eller slänger dem ganska fort) men det är betydligt trevligare att inte behöva se en fläckig trasa (även de vita blir shabbiga när man tvättar dem) efter att man t ex torkat upp bruna ringar från glasbordet som kommit efter en mugg varm choklad....

Tycker dessutom att denna svarta är  m y c  k e t  snygg där den hänger. Hur ofta byter du din disktrasa eller hur ofta tvättar du den? Det är ju inte så svårt att förstå att den snabbt blir smutsig och är en riktig bakterieodlare...

Hur förvarar du trasan? Låter du den hänga framme eller har du den i skåpet under eller....? Berätta gärna. De flesta av oss använder trasor och svampar av olika slag just i köket och ifall du har tips och ideer när det gäller rengöring och förvaring, skulle det vara roligt att höra dem.


Ha en fin torsdag,

-Lotta-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...