2 juli 2018

Whirlpool Chef Plus mikrovågsugn

Som Buzzador har jag igen fått vara med och testa , den här gången gällde det Whirlpool Chef Plus mikrovågsugn. Maskinen har en fantastiskt dual chrisp-funktion med vilken man behändigt kan laga mat och få maten frasig och god och gör att maten blir jämnt uppvärmd.  Ena sändaren täcker hela ugnsutrymmet medan den andra sändaren leder sina strålar till crisp underlaget som är över 200  grader varmt! Maten blir alltså vackert brun på alla sidor samtidigt som den hålls fuktig. Det bästa av allt är att alla kryddor och aromer behåller sina smaker och maten bara blir supergod. 


Chef Plus- mikron är större än vår tidigare, vilket vållade små problem i köksinredningen. Efter att den lilla möbleringen var klar var det bara att sätta igång och bekanta sig med ugnen. Wow, alltså. Gillade den direkt. Rymlig och stilren. Många användbara funktioner forutom dual crisp-funktionen jag redan nämnde. Här finns även en grill-funktion som enkelt kan  göra varma smörgåsar, potatis i ugn, korv eller grönsaker.  Bread defrost (upptining av bröd) med vilken man snabbt kan tina upp semlor, batonger och dyl.  Combi grill som är en kombination av mikrovågsugn och grill och med vilken man snabbt kan tex gratinera maten.


Chef Plus kommer med en crisp panna med löstagbart handtag samt med en hög ställning  när du vill använda grill- eller gratineringsfunktionen. Maskinen har även ett superpraktiskt AutoClean-funktion som hjälper till att rengöra mikrovågen och ta bort äckliga lukter.  Bra eller hur?

Tillsvidare är jag grymt nöjd med mikron. Vi har försökt använda den på alla tänkbara sätt. Har gjort helt supergoda ham&cheese sandwich, pizza på butiksbotten som familjen fick fylla som de ville. Blev jättegott och frasigt botten. Nam! Igår testade vi att göra en snabb lasange som gjordes direkt på crisp plattan. Kändes spännande att inte göra i en vanlig form, men denna blev väldigt god och var snabb att tillreda i mikron. Har även försökt mig på att steka ett ägg, även det gick fint. Ännu har jag ideér på vad jag vill testa på att göra i vår fina nya ugn! 






Kan bara rekommendera Whirlpool Chef Plus, trots att den är något större än många mikrovågsugnar. Denna mikro gör att det nästan känns onödigt med en vanligt ugn som drar betydligt mer el än denna praktiska mikro. I´m in love 💓.

PS ! Ifall även du vill bli en Buzzador och få testa olika produkter helt gratis, hör av dej med din e-postadress, så bjuder jag gärna in dej. 

 #ChefPlusBuzz   #whirlpool   #buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...