25 okt. 2016

Housewarming-party på Ikea

På lördagen var jag med familjen på Ikea som firade sin 20-årsdag.



Det var massor på gång där men en sak gjorde mig så glad. De hade hittat på att ha housewarming-party i ett av de inredda "rummen". När jag kom in i "huset" önskade en kvinna mig välkommen till deras nya hem och bjöd mig på skumppa. Vi väntade på att alla gästerna skulle komma och sedan höll värdinnan ett tal. Hennes man "Matti" hade blivit lite försenad men var på väg. Hon betättade hur de hade inrett sin lilla 35m2 lägenhet med allt vad de behövde. Även sen när svärmor kom på besök så fanns det utrymme för henne. Hon berättade hur hon hade tänkt ut förvaringen av diverse grejjer som behövs i hemmet. Måste medge att det var så många fiffiga lösingar - Ikea har nog minsann lösningar för detta med compact living ;). 



 



ikea3.jpg



När vi alla (gästerna alltså) satt där och njöt av god dricka, ringde hennes telefon och det var Matti som berättade att det var trafikstockning på vägen men att han var på väg ;). Vi blev dessutom bjudna på tapas; allt vad gjort på produkter som fanns att köpa på Ikea. Det var verkligt gott och så trevligt gjort. Det kändes på riktigt som om man var på housewarming-party!



ikea5.jpg



Barnen blev bjudna på saft och jag är helt säker på att alla gästerna trivdes. 



ikea1.jpg



ikea2.jpg



Tapas är alltid gott. Här blev vi bjudna på Köttbullstapas, grönsaksbulle-tapas och osttapas.Mums, smakade på dem alla och gott var det !



ikea4.jpg



Tyckte det var mycket innovativt och en skoj idé att ordna något sådant - tror att alla gillade det lilla skådspelet! Alla önskade dem lycka till i sitt nya hem innan de gick vidare och shoppa. Hann tyvärr inte träffa Matti och vågade inte fotografera värdinnan men hoppas att ni fick en liten inblick hu det hela gick till...



 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...