8 juni 2020

Utan socker och vitt mjöl

Efter en vår utav några godispåsar för mycket och en och annan fet pizza för att inte tala om grillmaten, är det nu dags att ta itu med diet. Skyller allt på coronan som ställde till det och man minst sagt måste tröstäta för att överhuvudtaget få lite glädje här i livet... 

Nej, skämt o sido. Har lätt att äta upp mej och lika lätt att få vikten ner och nu gäller det att lämna socker och vitt mjöl och i stället äta grönsaker och ägg. Hah... Tänker dock tillåta mig frukter och massor med bär. 


Försöker röra på mig så mycket som möjligt, men eftersom mina knän inte just nu tål längre promenader, tackar jag gudarna för Gym-stick som gör att hemmajumppan blir effektiv. Om du inte vet vad gymstick är - kika HÄR. Med detta fiffiga gymnastikredskap har du gymmet i ditt vardagsrum. Mannen fick i födelsedag för ett antal år sedan denna och tycker verkligen om den. Så det är i vardagsrummet jag har mitt gym. För övrigt blev vår Greklands resa inhiberad så, så var det med den saken. I stället åker vi två veckor till Åland. Har du något kul inplanerat till semestern?

Ha en fick start på veckan,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...