17 juni 2020

Sommar och födelsedag

Hej på er alla! 
 Ja, så har det blivit sommar och vi har fått sova igenom en av de första svettiga nätterna. Inget kul men det går när man vet att det inte är fråga om många i sträck. Usch, ingen AC utan små fläktar i varje rum, är inget som räcker när dessa nätter infaller. Men klagar inte. 

I går hade jag födelsedag och vi firade redan på måndagen eftersom vi hade annat program i går. Familjen samlades och mamsen kom på kalas och vi satt ute och hade det trevligt. Gillar att ha födelsedag så här i början av sommaren. Känns litet som ett kalas för att fira, inte bara lilla mej, utan även sommarens antågande. I år kommer ju sommaren att se annorlunda ut så det gäller att ta vara på alla små möjligheter att ställa till med något kul. 


Midsommaren närmar sig med stormsteg och midsommarrosen som växer utanför vårt köksfönster, är enorm och full med vackra vita blommor. Kan inte låta bli att ta in av dem några kvistar. Tyvärr trivs den inte i vas så många dagar. Även syrenen är som vackrast just nu och jag njuter av att ha dem bak husknuten. Få se om min pion i år bjuder på några blommor ..



Idag är det soligt väder och jag och sonen skall just åka iväg. 
Vad vi skall göra vet vi inte ännu men det är ganska skoj att inte planera för mycket.

Ha en fin onsdag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...