2 juni 2020

Tekniska museet i Helsingfors

För en tid sedan besökte jag och sonen Tekniska museet i Vik . Vilket underbart ställe
 i gammal industrimiljö, verkligen värt att besöka. Museet var naturligtvis inte öppet men tror inte att jag varit intresserad av det på samma sätt som jag var av den omringande naturen . 

Åhh, gick bara omkring och suckade- så fint, och allt detta i utkanten av Helsingfors. Museet finns alltså i Vik (på adressen Viksvägen 1, 00560 Helsingfors). Läs mer HÄR

Här finns så mycket fint att titta på. Stället ligger vid Vandaforsen som brusar fram genom hela området med sitt vattenfall och omges av underbart vackra industribyggnader och ett parkområde med buskar, blommande träd (då vi var där i mitten av maj) och stora gräsmattor, där folk satt på sina utbredda filtar och njut av sin picnic. Så mysigt. 








Med gåbron slipper man över till andra sidan ån 


Längs åkanten stod folk och fiskade och det nappade till och med...



Om du alltså har vägarna förbi rekommenderar jag att du stannar här ett tag och njuter av den härliga miljön. Ta med en filt och något gott att äta och du har allt vad du behöver för en perfekt dag ..



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...