25 okt. 2019

Om man bara kunde resa oftare...

... ja, då skulle åtminstone jag vara lyckligare. Skulle gärna resa betydligt oftare, som jag redan tidigare berättat här på bloggen. Speciellt under denna mörka och dystra tid på året, längtar jag som en tok att bara åka bort och inte komma hem förrän det är sommar igen.  Att resa är verkligen underbart trots att det kan kännas tröttsamt, med långa flygresor och tidsskillnader men i det långa loppet ger det en så mycket att även den mer otrevliga biten känns fjuttig att ens gnälla om 😅. Tänk om man hade alla pengar i världen och en massa tid - ja, jag är säkert inte ensam om att drömma om långa mysiga resor.. 

När man själv bor i ett litet land känns världen så stor och efter att man besökt en del underbart vackra ställen börjar man längta efter att se fler. Längtar inte bara efter sol och värme utan även att få se vackra kulturella byggnader runt om i världen, träffa intressanta människor och njuta av stämningen som varje land för sig bjuder på. 




Många av oss drömmer om en jordenruntresa eller en multistopresa. Vår värld har mycket natur, kultur och upplevelser att bjuda på. Så varför inte spendera din nästa semester på fler än ett ställe? 
Har aldrig varit på en semester där man rest från land till land, men måste medge att det känns verkligen lockande. Täck så mycket man skulle få uppleva och se? Att kunna välja de länder man vill åka till och bara planera resan så att man har möjlighet att se ALLT ! Hur fantastiskt skulle inte det vara?




Vad går du och drömmer om? Har du varit på en jorden runt-resa? Vilka länder besökte du då? Skulle vara roligt att höra hur länge du planerade resan, vilka länder du besökte och vad du gillade bäst?

Ha en riktigt fin dag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...