16 okt. 2019

Black board och lite grönt i sonens rum

Bloggsamarbete


Fick äntligen målat en "black board" (d v s en griffeltavla) i sonens rum. Tanken är att tavlan ännu skall bli magnetisk, så att man enkelt kan fästa viktiga lappar och dylikt på väggen, rakt framför näsan på honom 😀. Ni vet hur det är med pojkar...de behöver bli påminda om det ena och det andra.

Har igen använd färg från Kodin Syke som jag har ett samarbete med just nu! Den här gången använde jag Pinty Plus´s Blackboard Spraypaint (klick) till att måla krittavlan på väggen samt tavelramen på dörren med. De gröna detaljerna är målade med en fantastisk fluor-färg som är så klar, gräll och lysande att alla bara måste gilla den. 


Tavelkritfärgen i sprayform var mycket lätt att använda. Jag mätte först och ritade sedan med penna hur stor jag ville att det svarta området blev. Sedan tejpade jag runt och satte även några extra tejpbitar så inte väggen blev svart ifall det kom lite utanför. Tog också en bit papp som jag skyddade väggen med men denna färg "flög" inte så värst mycket omkring. Behövde bara måla en gång då sprayfärgen täckte så bra.  Färgen luktar ganska starkt, så jag rekommenderar att man öppnar fönster  när man påbörjar jobbet. Lät torka några timmar och sedan var jobbet klart. 

Väggbandet och knipsorna hade jag turen att hitta på loppis för 1,50 e

Den gröna fluor färgen (klick) är La Pajaritas och är så härlig att använda. Färgen fäster bättre och ser bäst ut, ifall du grundmålar med en vit färg underst. På detta vis blir färgen mer lysande. Korgen ni ser på hyllan är vit under medan tavelramen var guldfärgad och har därför en lite mer mörkare nyans. 
Vad gäller krittavlan på dörren så har jag spraymålat direkt på glaset. Funkade jättebra och resultatet jämt och snyggt. Bägge färger finns alltså att beställa på Kodin Syke (klick)

DIY tips !
Använd gamla tavelramar till annat kul. Du hittar sådana för en billig slant på de flesta loppisar.
💓

Ännu är vi inte klara med rummet men vi är på väg....
Önskar er alla en härlig onsdag. Om ni känner er oinspirerade av detta ruskiga höstväder, tycker jag att ni skall påbörja ett målarprojekt - det är så terapeutiskt och kul..

Ha en riktigt fin onsdag,

Lotta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...