16 sep. 2019

Ett extra rum

Alltså, jag skulle ge vad som helst för att ha en enorm inglasad balkong.
Var nyligen hemma hos dottern som under sommaren flyttat till en helt underbar lägenhet uppe på femte våningen i ett sprillans nytt hus. Hon har en underbar utsikt och en enorm inglasad balkong. 

Alltså, det är ju som om man skulle ha ett extra rum i sitt hem. Skulle jag ha en sådan balkong, skulle jag sitta där året om, från morgon till kväll. Ja, jag älskar ju sol så givetvis skulle jag sitta där i solen och njuta. Tänk att inreda balkongen riktigt mysigt till hösten med både ljusslingor och vackra lyktor. Guud, så mysigt. Har du en inglasad balkong? Eller håller ditt husbolag på att fundera på saken och du väntar på balkonginglasning ?


En inglasad balkong har du verkligen nytta av året om. Tänk hur fint det går att förvara övervintrande växter där. Olivträd och andra, lite mer exotiska växter. Och tänk att ha en terrass där man kan lämna alla kuddar och soffdynor fast det regnar ute. Är så utled på att släpa in och ut på dynorna till solstolarna på terrassen och alla filtar som man kanske har därute. Den nordiska sommaren är ju, ja, ni vet , minst sagt besvärlig! Fast visst har vi haft många otroligt fina dagar den här sommaren. Och vet ni hur enkelt det är att skjuta åt sidan glasen? Det är ju så enkelt och smidigt att öppna den då man vill.
Nej nej, vi får inte klaga - men jag åtminstone är riktigt avundsjuk på dotterns härliga balkong .

Önskar er alla en härlig start på veckan,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...