25 juli 2019

Sommardag i Hangö

Många år har mina bekanta försökt locka mig till Hangö, där jag egentligen aldrig varit! Jo, vet om att jag varit där som liten en gång, men har absolut inget minne av det. Men i år blev det äntligen av. Tog en dag ledigt från familjelivet och åkte iväg på en endagssemester. En dag som jag verkligen behövde och som jag njöt av så till den milda grad att det kändes som om jag varit borta minns en helg ;). Åkte iväg 10-tiden och var igen hemma 20.30, full av iver och sommarenergi.

Min granne är hemma från Hangö och eftersom hon var där på semester, lovade hon "ta hand" om mig och guida mig runt i Hangö.  Vi började dagen med att sätta oss i solen på HSF Marine med en Aperol Spritz🍹. Därefter gick vi runt i stan och jag fick se de populäraste ställena, massor med mysiga affärer, de finaste stränderna och de vackraste husen. Solen gassade från klarblå himmel och det gick en härlig varm bris . Vi åt en härlig lunch på Bryggan och drack kaffe på Alan´s Cafe.










Att jag återvänder till Hangö är helt klart, då skall jag ta familjen med till detta sommarparadis!

Ha en härlig dag, det kommer att bli varmt idag 🌞

-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...