17 apr. 2019

Snart är det dags för en resa

Halloj!
Nu är det inte länge kvar till dotterns och min så efterlängtade Italien resa. Det är nämligen 38 dagar kvar. Jag bara längtar så. Först och främst är det ju härligt att resa med bara dottern igen. Vi har alltid så roligt tillsammans. Ni vet hur det är när det är ett gäng män med.... Nej, nu skall vi njuta till tusen- både av solen, värmen och härliga Pesaro. Pesaro är en stad vid Adriatiska havet och är huvudorten i provinsen Pesaro e Urbino som ligger i regionen Marche. Härifrån är det ett stenkast till San Marino där vi även kommer att vistas. Har i ungdomen varit flera gånger i Italien men det är ett bra tag sedan dess.


När vi åker på resa är det ju oftast till en turistort så det skall bli kul att åka till en stad denna gång. Vi kommer att bo på ett hotell som ligger helt vid stranden så det blir säkert även mycket sol och bad. Läste att hotellet även lånar ut cyklar åt sina gäster, så jag ser fram emot att cykla omkring i solen, kanske köpa med oss lite mat och sitta och mysa på något fint ställe. Få se...💓
På kartan ser ni var staden ligger.


Kom just på att jag flera gånger varit i Tallinn men aldrig riktigt har besökt  till exempel Stockholm, annat än då vi som hastigast traskat där i samband med en kryssning. En gång har vi bott på hotell där, men det var när jag var i 10-årsåldern. Det skulle verkligen vara kul stanna några nätter på ett hotell mitt i Stockholm. Kanske man kunde flyga över och komma hem med en av de stora färjorna??...

Det är väl aldrig fel att shoppa, äta gott och uppleva nattlivet i denna vackra sommarstad- ja för det skulle just vara på sommaren som jag skulle vilja besöka Stockholm.. Kanske en hel vecka  👍. Vet att det finns många fina högklassiga hotell som jag gärna skulle leva lite lyxliv på 😚.

Men först är det alltså dags för Italien - och vackra Pesaro,

Kram,

-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...