15 apr. 2019

Rosa trots att det borde vara gult

Bloggsamarbete med KodinSyke

Tycker du att påsken måste vara gul? Det tycker verkligen inte jag. Jag gillar inte alls gul i mitt eget hem men vet att jag gillar många fina gula påskpyntade hem på tex Instagram, den senaste veckan. Tänk att det kan vara så - att något som man inte gillar i det egna hemmet, kan se såå fint ut hos andra. För mig gäller detta med alla färger. Själv är jag ju så dålig med att inreda med lite starkare färger, men gillar verkligen det i andra hem.

Förra veckan köpte jag några krukor med påskliljor som jag planterade ute på trappan. Några blev över och jag ställde dem på bordet för att få lite påskfeeling! Hade ingen kruka till dem men råkade följande dag föra ett last med grejer till Återvinningscentralen och hittade där denna lilla kruka, i avdelningen med gratis-grejer.  Plockade snabbt med mig den och målade den rosa. Använde La Pajaritas Chalk Paint -färgen och nyansen Rosa Capricho.   A l l t s å - dessa är ju så fina att måla med. Återigen en härlig vattenbaserad färg från Kodin Syke, som verkligen har plockat in de finaste av de fina.  Älskar alla färger jag hittills testat. Den här färgen lämnar en matt yta efter sig och är bara såå härlig att dra på. Täcker helt superbra och torkar i ett nafs. Och älskar att de är så dryga. Med en liten burk målar man fast hur mycket. Perfekta att dekorationsmåla med, t ex till påsk.. kanske det blir några påskägg målade med kalkfärg också....






Ute skiner solen och allt känns faktiskt rätt så bra just nu...

Kramar till er alla,

-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...