22 apr. 2019

Påsk i dagarna fyra..

Glad Påskt till Er alla!
Hoppas ni njutit av dessa lediga dagar. Måste säga att det blivit så mycket gott att äta och så många sovmorgnar i streck nu att jag  blivit helt förslappad. Visst är det skönt att alla är hemma och att bara ta det lugnt, men om man är en sådan som jag, som gärna vill få saker gjorda här hemma, är fyra dagar med hela familjen hemma, ingen bra förutsättning att få något gjort.

Under påsken har vi varit på påskmiddag hos min mamma, varit på egg-hunt, ätit påskägg, godis och god mat i dagarna tre, njutit ute i solen, köpt blommor men mest slöat och tagit det lugnt.
Igår åkte jag och mannen en sväng till Ikea och det var smockfullt. Måste säga att jag tycker det är helt ok att matbutikerna är öppna några timmar under långhelger, men andra affärer skulle inte alls behöva vara det. Tycker att man inte alltid behöver slippa ut och shoppa och dyligt! Fast denna härligt soliga långhelg har säkert många fixat sina terrasser och balkonger redo inför sommaren. Har du gjort det?


Ute på gården hittar man alla dagar något nytt som sticker fram. Visst är det ljuvligt. Våra tulpaner sticker så fint upp ur jorden men till min fasa märkte jag att det bara fanns en knopp dvs EN blomma på kommende. Under åren som gått har jag planterat ut mina påskliljor som nu så fint kommer upp lite här och var på vår gård...


Alla dagar har vi suttit ute avnjutit kaffe i solskenet. Tycker nästan det känns som slöseri att sitta inne när det är sol och försöker spendera så mycket tid ute som möjligt. Idag skall jag kratta bakgården lite grann för planera eventuella kommande planteringar.




Ha en skön måndag, och njut av denna lediga dag. I morgon återgår vi till vardagen igen,

-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...