9 jan. 2019

Nya nyanser

Gott Nytt År till er alla. Här hemma hos oss fortsätter vi vara flunssiga i tur och ordning. Efter nyåret åkte vi på minisemester till Åland och som ni alla säkert vet, var det minst sagt annorlunda omständigheter som gällde där, under vår vistelse.  Kommer att skriva ett skilt inlägg om detta senare i veckan.

När vi väl kom hem igen, städade jag undan julen i ett nafs och det innebar även lite nya färger i hemmet. När julen är över brukar jag alltid längta efter vårfärger och detta år blev det puderrosa som fick följa med hem efter en av shoppingrundorna med dottern.  Är ju så fasligt kräsen med färger, men hoppas att kuddarna och pläden jag köpte nu till först, blir bra. Mer färg än så behöver jag inte. Ihop med vitt, grått och svart är det fint, tycker jag.

Längtar också efter årets första tulpaner men försöker njuta av hyacinter och amaryllisarna ännu.  Hos oss hänger de vita stjärnorna i fönstret ännu och dem lämnar jag nog där ett tag ännu. De är så mysiga och har ett så fint sken. När börjar du längta efter våren?





Ha det så bra, i nästa inlägg berättar jag alltså om vår minisemester till Åland mitt under den pågående stormen.

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...