29 dec. 2018

Julen i all sin glans

Trevlig fortsättning på julen. Här hos oss har det verkligen varit sjukstuga hela julen ! Jag blev flunssig redan två veckor innan jul och har hunnit smitta hela familjen samt halva släkten. Inte roligt, nej! Har trots det försökt njuta av högtiden och som tur var var vi alla ganska friska just på julaftonen men på juldagen var vi sämre igen. Har hört att det är en seg en som håller på. Det har jag minsann kännt av! Det har blivit många kvällar i soffan med mysiga filmer och mycket hostande och snorande och litervis med te med ingefära...samt sömnlösa nätter..

Ännu har vi jul här hos oss. Genast efter nyåret åker vi över till Åland och efter det ser jag fram emot att börja plocka bort juldekorationerna. Har du redan städat undan julen ? Tycker man ser många som redan efter andra juldagen skriver hur de vill få bort allt krafs... tycker man lägger ner så mycket tid på dekorering av hemmet inför jul, att åtminstone jag, vill njuta av dem. Men efter trettondagen skall allt bort. 




I morse åkte jag till stallet med dottern, bara för att jag, efter några dagars innesittande, skulle få lite frisk luft. Strax skall jag börja göra mig redo för en tur in till storstan. Vi skall besöka min syster och hennes familj, som nu när de är i Finland har bott på en Air-b-n-b-lägenhet mitt i Helsingfors. Själv har jag, tillsammans med dottern längtat oss bort till lite varmare breddgrader, och nu ser det äntligen ut som om att vi är redo att boka en mor- och- dotter-solresa till Italien i maj. Skall bli så ljuvligt. Jag älskar Italien, har varit där flera gånger men det är nästan 30 år sedan senast...

Ha en skön helg,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...