2 aug. 2018

God isglass av färska bär eller frukter

Har ni ätit mer glass denna sommar än tidigare? 
Det kan jag åtminstone säga att jag gjort. I alla former. Glass är ju bara så gott och svalkande under varma dagar, och det har denna sommar verkligen bjudit på. Ifall du vill prova på något nytt rekommenderar jag att testa att göra smaskiga isglassar helt själv.  Spara några glasspinnar eller gå ut i skogen och plocka några träpinnar (allt duger) eller se efter ifall du har i kökslådan några små skedar som du kan använda som pinne i din isglass.  

Ta av dina favoritbär eller frukt och sätt allt i mixern och häll på litet vatten. Därefter häller du röran i dina isglassformar, eller som jag gjorde, i små kvarg-formar. Frys ner dem ! Dessa glassar har en helt underbar smak och det är minst sagt fräscht att få bitar med frukt/bär i munnen. Slurp, rekommenderar verkligen! Om du vill ha yoghurtglass kan du i stället för vatten, blanda ner lite youghurt. Låt mig veta vad du gillade detta tips genom att klicka på "gillar" nedanför inlägget.





Ännu en underbar dag, sitter ute på terrassen och arbetar. Är så svalt och skönt här ända tills solen börjar gassa. Vet ni vad som då händer? Jo laptopen byts ut mot solstol, bikini och något att läsa eller en podd i öronen....😉 och något att dricka eller en isglass....

Lotta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...