31 juli 2018

Stenarna kommer till räddning

 Under helgen blåste det ganska rejält här i södra Finland. Kändes rätt så skönt eftersom det fortfarande var kring 30 grader ute. Det fläktade härligt och vår mygg-gardin flög än hit och än dit och var bara i vägen. Här har det, som på många andra ställen denna sommar, varit problem med getingar som verkar vara helt snurriga och aggressiva av hettan så det är helt nödvändigt med gardin så de inte kommer in.

Hur som helst, så sade mannen att vi skulle behöva tyngder i fållen så att den inte skulle flyga upp. 
-Bra, det fixar jag, sade jag  


Har haft dille på att dekorera mindre stenar och tänkte att ett par av dem kan jag offra till vår gardin. Sökte reda på gardinkrokar och snöre och började fixa våra gardintyngder. Fäste snöret med limpistol så de inte glider av stenen. Och så var det bara att sätta fast dem i mygg-gardinen!




 Nu hålls gardinen fint nere och skyddar, som sig bör, mot getingar och andra insekter. Tyvärr hålls grodor inte ute, det fick vi erfara en sen kväll då en stor groda plötsligt hoppade förbi soffan. Efter det blev det en svettig grodjakt i vardagsrummet.... 



Idag skall jag och sonen åka på utfärd. Vi skall först köra efter några loppissaker lite längre bort och sedan skall vi stanna på hemvägen på stallet där dottern jobbar. Solen skiner och livet ler...

Just nu pågår en liten utlottning på Instagram för mina finländska insta följare. Kika in på Instagram och @lotta_livingroom deltag genom att följa Livingroom på Insta samt tagga en av dina vänner. 

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...