30 juli 2018

Bord och stolar får nytt liv

Vår lilla ärvda ute sittgrupp på framsidan av huset har sett sina bästa dagar. Har hela sommaren tänkt att jag skall måla dem för att ge dem lite tilläggstid. De är nämligen helt stadiga men inte särskilt snygga då de blivit väderbitna av åren som gått. Dess värre har dagarna varit så heta och kvalmiga att det helt enkelt inte funnits ork för något som gör en ännu svettigare...

Igår morse vaknade vi upp till en mulen och blåsig dag och då såg jag min chans. Hade från början tänkt att bordet och stolarna skulle få samma blåa färg som jag målade bordet och stolarna på vår terrass men det fanns inte tillräckligt med färg. Bestämde mig att blanda ut det som fanns med vitt och nu har vi en sittgrupp som är som ny. 

FÖRE

EFTER


Tyvärr har min blomma torkat ut mellan varven och ser inte så sprudlande ut. Som tur tål dessa Margueriter relativt mycket och har fått den att vakna till liv redan flera gånger. En ny färg på krukan behövs även ser jag nu på bilden, så det inte blir för anemiskt....


Hoppas ni alla haft ett skönt veckoslut, Jag ser fram emot ännu en varm vecka...

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...