2 feb. 2018

Jag - en återvinnare

Fredag igen, inte klokt hur veckorna går. Det är lite ljusare alla morgnar när man vaknar och känns ljuvligt att höra fåglarna sjunga i ottan. Är hemma med äldsta sonen som är ledig idag. Han vaknade just medan jag redan hunnit med mycket. Fick för en vecka sedan en underbar blombukett av min väninna och idag hade den tyvärr skräpat så mycket att jag var tvungen att kasta bort den. Men inte före jag plockat bort fina gröna kvistar som jag skall låta torka. Såg i morse på ett program i teve där världens snålaste människor berättar hur de gör för att spara "a fortune" ! Deras teknik är nog strået vassare och vidrigare än mina försök att "ta till vara på saker" men det är rätt så underhållande att se hur långt människor faktiskt är färdiga att gå när de "sparar". Måste medge att jag nog har en liten "snålis" i mig också, jag nämligen älskar att ta tillvara på gammalt som jag kan återanvända som något annat i inredningen. Jag har nämligen ett rätt så bra öga när det gäller DIY av gammalt. Ser i det mesta en potentiell användningsmöjlighet. Familjen kanske inte alltid förstår mig och mina ideér men det mesta jag rustar upp brukar bli riktigt bra (åtminstone i mina ögon, fniss). 
Denna gröna lilla bukett kommer att bli superfin när den torkat..


Har hela veckan sett fram emot morgondagen, ja då börjar nämligen Mello igen. Och före det kommer mitt andra favoritprogram, Putous - guud vad det skall mysas. Måste fundera på vad vi skall bulla upp med....

Ha det så bra,






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...