5 feb. 2018

I just love to do what I love to do

I maj är mina studier slut och jag är äntligen utbildad inredare. Efter två år och med ett mycket brett innehåll, är jag nu redo att inleda en ny fas i mitt liv. Har lärt mig, förutom att inreda (som är ett mycket brett ämne i sig innehållande bl a färgskalor, inredningsstilar, 3D-ritningar, bottenplaner osv) även att bygga mellanväggar, sätta panel, lägga laminatgolv, måla, tapetsera, snickra, möbelbeklädnad, att sy dynor, och gardiner. Som ni märker är det inte bara inredning utan egentligen allt som berör ämnet på nåt sätt. Trots att vissa delar inte varit lika trevliga som andra, är jag enormt glad att jag fått lära mig allt. Och nu är det då småningom dags att förverkliga det jag redan länge velat, nämligen att få inreda hem. Eftersom jag älskar att skriva och producera text vill jag även fortsatta göra det och sitter nu och funderar (när jag planerar en kommande hemsida) hur jag skall sammanföra dessa båda. Få se! Det som intresserar mig är bl a homestyling och kommer att försöka erbjuda denna tjänst även som nätbaserad. Även att återanvända redan befintliga möbler till annat ändamål i inredningen, är något som tilltalar mig. Att återvända gammalt och kunna göra förändringar med en liten budget är mycket tillfredsställande och inte alls omöjligt. Men mer om allt detta senare. 
Redan nu tar jag gärna emot jobb (till studerandepris, naturligtvis ;) så det är bara att ta kontakt och höra dig för ifall du har ett rum som du vill ha hjälp med! (Olen kaksikielinen joten voit ottaa yhteyttä myös suomeksi)


Att inreda är väldigt viktigt för mig. Skrev just en artikel om danskarnas Hygge, ni vet- och kom underfund med hur viktigt det är för mig just att njuta av vardagen och göra miljön jag tillbringar i positiv och inbjudande. Märker hur bra jag mår i mitt eget hem när jag åstadkommit en inredning som får mig att känna frid och där jag kan slappna av och vara mig själv. Att få ge åt andra människor samma slags känslor, är något jag ser fram emot. Kan verkligen säga att jag älskar att vara i mitt eget hem och har ibland riktigt svårt att gå ut genom dörren....

I just 💓 to do what I 💓 to do




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...