1 feb. 2018

Skolprojekt: Blommig kudde

Just nu håller vi på att sy kuddar i skolan. Var på Ikea och köpte olika tyg åt mej, vilket visade sig vara svårt då jag är så kräsen med färger. Min första blev en 50 x 50 cm vit kudde med pastellfärgade blommor på. Inte direkt min stil just nu men tyckte att tyget var vackert. Runt kudden är det kanter och i nedre delen finns fyra knappar som jag slog själv av samma tyg som kudden. Slängde den i länsstolen när jag kom hem från skolan och måste säga att jag till och med tycker att den passar där...
Hann även påbörja följande kudde, mer om den när den är klar.





Ute snöar det igen på allvar. Tog en (inte så värst angenäm) morgonpromenad tillsammans med sonen när han gick till skolan (inget cykelväder idag) och snön piskade i ansiktet hela vägen. Under morgonen har det kommit ca 10 cm snö och mer lär det komma längs med hela dagen. Det blir att skotta snö under dagen igen...

Länk till tyget hittar du HÄR

Önskar er alla en fin ny månad,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...