2 dec. 2017

2 december - dekorera med grönt

God morgon 💓
Vilket fint vinterväder vi idag fick vakna upp till. Ute ligger det aningen snö och termometern visar 1 minusgrad. För mig är det väldigt viktigt att dekorera förutom inne, även ute. Har redan för en tid sedan dekorerat trappan och terrassen med lite grönt från skogen; både granris, mossa och kottar. Det behövs verkligen inte mycket för att få det att se inbjudande och mysigt ut. Och när skogens gröna kombineras med den vita snön- ja då känner man att det är vinter. 



Att om kvällarna kunna tända ett ljus i lyktan som står på trappan, betyder mycket för mig. Vill i hela mitt hjärta ta vara på varje stund att mysa den här tiden på året. Och det gör jag när det är fint omkring mig 💓

Idag är det skollördag för yngsta sonen. De skall ha olika workshopar kring temat Finland 100-år, se en teater samt slutligen delta tillsammans med alla de tre övriga skolorna i staden, i en gemensam storhappening på stadens stora sandplan, där de tillsammans skall avbilda Finlands blå-vita flagga. På plats är inbjudna gäster samt garanterat en stor publik. Senare är vi bjudna till min mamma på födelsedagsfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...