1 dec. 2017

1 december - pyssel

Välkommen till min julifierade blogg. Som jag skrev igår, kommer det att hända massor här på bloggen under de 24 dagar som följer. Det kommer att bli bl a tips på julpyssel, julrecept och en och annan bild på vårt julpyntade hem. Lovar er att det även kommer att finnas en eller två utlottningar (kanske fler ;)) och jag hoppas att ni skall trivas .

Jag tycker att denna tid är den bästa under hela året. Har de senaste åren försökt fixa allt i god tid för att inte i sista minuten skall behöva stressa. Och nu börjar det vara dags. Medan jag sitter och skriver lyssnar jag på julmusik och njuter. Ute faller det stora snöflingor och allt känns fint.

Denna första dag på denna nya månad, tänkte jag bjuda på ett enkelt tips på hur du enkelt kan förnya dina julgransbollar. Många av oss har gamla bollar som ligger i jullådan och skräpar eftersom man alltd bara tar fram "de finaste". Ta ut de gamla, vet jag, fixa till dem lite grann så de kan vara vackra dekorationer i julgranen detta år. Limma på vackra julband, utstansade snöflingor, fjädrar och glitter- ja allt kan användas. Du kan även skriva på den gamla kulan namn eller annat (Noel, Christmas, Julfrid, Jul igen...). Använd guld- och silverpenna samt svart permanent penna till text och dekor.





I dag firar vi lilla jul och jag tror minsann att vi skall mysa till kvällen med god mat, bastu och trevlig samvaro.

Hoppas du kikar in i morgon igen,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...