13 juli 2017

Balancing Therapy

I går fick jag vara med om något spännande. Håller på med en artikel just nu och i samband med den hade jag möjlighet att testa på olika behandlingsformer inom den kinesiska medicinen. Har tidigare gått regelbundet på zonterapi som jag mådde väldigt bra av och nu fick jag då pröva på något som var helt nytt för mig, nämligen akupunktur, torrkoppning och moxa. Det hela var mycket avslappnande och terapeutiskt och när jag åkte hem igen hade jag bestämt att börja ett nytt hälsosamt liv, eller åtminstone försöka. Gick via matbutiken och köpte hem ett lass med härliga grönsaker som jag ångkokade ;) (whaaat!) och bytte direkt ut mitt kaffe mot te. Skall även testa att använda eteriska oljan Mandarin, som är bra för matsmältningen, påverkar det centrala nervsystemet genom att vara avslappnande och lugnande samt lätt hypnotiserande (!?). 



Torrkoppning hjälper mot spänningstillstånd i kroppen

Moxa värmer akupunkturpunker

Akupunktur stimulerar akupunkturpunkter och hjälper att balansera flödet i meridianerna
Jag ser fram emot att göra dessa behandlingar på nytt och tackar min terapeut för en mycket behaglig ny upplevelse,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...