17 juli 2017

Nytt i vindfånget

Hade två överblivna trallar som jag inte visste vad jag skulle använda dem till. Råkade få syn på den fula gråa mattan (kuramatto) som vi hade i vindfånget sedan flera år tillbaka och kom att tänka på att trots att den täckte hela golvet och var skyddande och ännu hel, definitivt var ful och mycket svår att dammsuga ren. Den var hela tiden full med barr som fastnat i lurvet på ytan och det var äckligt att stå på den. Började mäta ifall trallarna skulle kunna bli vår nya "matta". Tog fram sågen och sågade passliga bitar så att jag fick hela golvet täckt med trallarna. Och voila, nu är det klart! Är betydligt snyggare och skönare att stå på.


Vad göra åt det förgulnade strömbrytarskalet? Ideér?


De skor som är i användning finns sedan länge uppradade på en vitmålad lastpall. Fungerar fint ihop med det nya golvet...

PS. Har lagt till en "följ min blogg"-knapp i vänsterspalten- klicka gärna på den för att bli följare av Livingroom-bloggen..

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...