9 jan. 2017

Vardagsrummet förr och nu

Lovade visa er lite före och efter bilder från vårt hem. Egentligen blir det ju förr och nu - bilder då det ju inte är frågan om något DIY-projekt. Fick mig många goda skratt när jag märkte hur t ex vårt vardagsrum har gått igenom många skeden under de år vi bott här. Dessa första bilder är från år 2010, då vi flyttade hit. Då tyckte jag att det var mysigt med de vackra möblerna i furu.,,


Den lilla vita gamla byrån finns kvar, står nu i hallen och tv-bordet har blivit vitt. Länstolen är såld och soffbordet fanns länge med oss men fick ett vitt lager målfärg.Nu är också det utbytt. Ikeas Ektorp-soffor köpte vi just innan vi flyttade hit och de hänger ännu med i svängarna. Vitrinskåpet finns kvar men det har under åren blivit vitt. ( Kolla en pluttiga väggtexten ovanför soffan ;). Den finns  kvar på en annan vägg där den inte ser så fjuttig ut ! )


Sedan kom min shabby chic-stil som jag fortfarande känner lite av. Den fick mig att älskar allt urgammalt, rostigt och allt med lite patina. Barnen tyckte att vi bodde i ett museum och skämdes säkert lite grann. 


Bilden här nedan kanske inte mer är lika shabby som det var innan.. tror minsann att vindarna börjar svänga här lite grann ;). Det runda bordet till vänster finns inte mera, alla andra möbler (utom soffbordet) finns redan på sina nuvarande platser.


Och nu ser det ut så här i denna del av vardagsrummet. Det som var shabby har bytts ut mot vita möbler,svarta detaljer, silver och rotting och jag älskar att kombinera dessa. Medan jag satt och sökte bilder, kunde jag nog konstatera att det fanns många gånger som jag gillade den "tidigare" stilen minst lika bra som den nuvarande. 


Jätteroligt att gå lite bakåt i tiden och se förändringarna. Just nu tycker jag massor om vardagsrummet. Det är ljust och luftigt samtidigt som det är mysigt. Här trivs vi alla. Ni skall en annan dag också få se hur vårt kök har förändrats under åren. Skall söka fram lite bilder....

Lotta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...