1 sep. 2016

Äntligen

Som jag väntat. Äntligen har min tid som studerande kommit i gång och jag trivs som fisken i vattnet. Tänk att få studera något man verkligen brinner för, något man önskat att man gjort för många många år sedan. Studerar alltså tapetsering och inredning ( inredare) och trots att skolan just startat vet jag att jag kommer att älska det jag gett mig in på. Redan nu, efter två kvällar har vi kommit ordentligt i gång och jag är bara såå inspirerad. Att få sitta och fundera över saker som dessa, skissa och göra moodboards är bara så kul. I går var jag och skaffade lite nödvändigheter dvs millimeterpapper, linjal, pennor och annat smått och gått som jag kommer att behöva. 



DSCN5277.jpg



DSCN5278.jpg



På kursen är vi 14 studeranden och vår lärare i inredning är mycket trevlig och inspirerande och tror att jag kommer att ha två mycket fina och lärorika år framför mig - men till att börja med skall jag försöka slutföra veckans hemläxa. Kan inte fatta att det känns såå roligt med hemläxor  ;)). Igår hann jag inte ens börja då vi hade kvällsmöte på jobbet och efter det åkte jag på 21:ans bio och var hemma ca 23.30. Kändes lite jobbigt att stiga upp tidigt för att vara på jobb igen 7.45. Men i morgon är det redan fredag och framför oss har vi ett skönt veckoslut. Hoppas vädret är ljuvligt så man kan njuta av solen , åtminstone lite grann.



DSCN5274.jpg



Önskar er alla en fin torsdagskväll. Mer om studielivet kommer senare,



Kram,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...