3 sep. 2016

Alltid levande ?

Senast vi var på Ikea köpte jag några succulenter. Blev inspirerad av Ernst som i ett avsnitt planterade dessa gröna växter i sitt växthus. Den här på bilden som hör till taklöksläktet, Sempervivum och jag hade tänkt mig placera dem runt om i hemmet eftersom jag är rätt så dålig med grönväxter och dessa ju är ett rätt så säket kort. Minimalt med vatten alltid då och då - det hoppas jag att jag ändå skall klara. Visste ni att det finns över 40 olika arter taklökar? Och att det latinska ordet sempervivum på betyder semper = alltid vivum = levande? Tänk vad mycket Wikipedia har att lära oss :)))



DSCN5265.jpg



 



DSCN5266.jpg



 



DSCN5268.jpg



 



DSCN5269.jpg



Ännu har jag inte hunnit få dem placerade där jag tänkt, veckan har minst sagt varit hektiskt med både skolstart och program alla kvällar faktiskt. Skall försöka få något gjort nu i helgen. Tänker börja med att bege mig ut och skissa ett hus- min hemläxa till måndagen.



Hälsar alla mina nya läsare och alla nya Facebook-följare välkomna, kul att ni hittat hit. Hoppas ni trivs med mej. Ni som vill följa mig på Facebook hittar Hemma hos Ingeborg HÄR



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...