13 jan. 2016

Nytt sovrum

Före julen fick barnen för sig att det skulle ske sovrumsförändringar hos oss. Sagt och gjort. De visste ju att jag själv inte kunde bidra med så väldigt mycket när det gällde lyft och sådant. Men fint gick det. Tog en dag innan alla sovrum var ombytta och nu har då vi vuxna igen ett stort sovrum. Härligt. Vårt nya sovrum är inrett bara med gamla möbler och textilier dvs sådant vi hade sedan gammalt. Rummet är inrett i grått, brunt och lite svart och vitt.  Gardinerna är skaffade på Jotex för ett år sedan. De skulle egentligen hamna i tamburen  men passade inte alls där. Sedan dess har de hängt i köket, i dotterns rum och nu då i vårt sovrum. Bra med inredningsdetaljer som är så neutrala att de kan placeras lite i alla rum i huset. 



n.jpg



Keep Clean rottingkorgen som jag skaffade för ett bra tag sedan , hittade inte riktigt sin plats just nu hos oss och fungerar nu som nattbord åt mig. Stället mellan dörren och sängen är rätt så litet och just den här korgen är perfekt där. Och i korgen förvarar jag lite läsbart, handkräm och dyligt . Den vita jaluosindörren har jag hittat i en container för tusen år sedan. Den har stått i badrummet flera år men nu finns den då i vårt sovrum på  andra sidan sängen Där finns även en av mina favoritlampor som kommer från Perfect Home.



nnnn.jpg



nnn.jpg



Ovanför vår säng hade jag ju tänkt hänga alla mina nymålade silverkavlor men eftersom det sedan tidigare fanns en vägghylla där , fick den bli kvar. Istället placerade vi alla fotografier på hyllan och just nu väntar jag att posten skall hämta en kul grej som skall komma mellan sängen och hyllan. Visar er senare vad . Det kommer att bli sååå fint !



nn.jpgnnnnnn.jpgnnnnn.jpg



Vi gillar att sova med gardinerna bortdragna eftesom vi har en rätt så hög andra våning och man ser ut över grannarnas tak och alla trädtoppar. Just nu är det snö på trädgrenarna vilket jag älskar - bara så mysigt . Och naturligtvis har vi även en television och hemska ( läs: fula) spelapparater i vårt sovrum. Dem kan ju familjen inte leva utan, Så lite sladdar får man lida av om man är pedant som jag. Visst är det ju härligt att ligga i sängen och kolla på teve, men resten skulle jag klara mig utan. Under tevehyllan har jag satt gamla vinlådor av trä som fungerar både som förvaring för alla de tusen spel som barnen har samt som bord för både spelapparater och digibox. 



nnnnnnn.jpg



Det var vårt nya sovrum det. Idag mina vänner skall det bli zonterapi och direkt efter det blir det bowling med härliga vänner, 



Ha det så bra,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...