23 okt. 2015

En dag hemma

Idag blev det en sängliggardag ! I går när jag gick och lägga mig, fick jag plötsligt en ríktig hemsk frossa. Frös som en galning , riktigt så jag skakade. Klädde på mig min velourdräkt och yllesockor och försökte sova men det blev inte alls bättre. Samtidigt hade jag konstig värk på vänstra sida av magen. Tänkte att jag kanske ätit något konstigt då vi i går kväll var på Cirkus Finlandia och vi åt bl a hattara (spunnet socker). Nåväl, blev inte många timmar sovet. Var helt svettig samtidigt som jag skakade och i morse då jag vaknade mätte jag 38 graders feber. Antar att jag haft mycket högre under natten.. Suck. Idag har jag mest legat i sängen och på soffan och sovit- ännu har jag lite ont i magen men inte alls som igår. I sovrummet har vi en härlig lampa som har svart skärm. Köpte den en gång i Tallinn och jag tycker mycket om den. Den har ett behagligt sken och det behöver mina ögon just nu.. ;)



lamppa44.jpg



Nu hoppas jag att febern inte mer stiger så inte hela veckoslutet blir förstört. Skall ta mig en kopp kaffe och äta en bit.



Fredagskramar,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...