23 sep. 2015

DIY - D-c-fixat toalettgolv

Ni minns säkert att jag för en tid sedan gjorde om våra kökskakel med d-c-fix? I samma veva passade jag på att få vårt fula wc-golv att försvinna. Det gröna äckliga golvet med vit fogmassa där allt, precis allt smuts syntes. Hade även försett mig även med två rullar 90 cm bred fix  "grå trä"-plast som jag gjorde golvet med. Det var lite jobbigare än jag tänkt mig med alla toalettbyttor och dyligt som skulle beaktas men jag är nöjd med slutresultatet.Här ser ni en före-bild på golvet det gröna...



dd.jpg



Och här nedan en färdig bild. På bilden saknas ännu skåp under lavoaren som gör att man inte ser de fula rören. Inte kan jag säga att jag gillar kaklen på väggen men de är betydligt vackrare nu då golvet är grått och inte grönt ,det med. Denna wc är alltså vår gästtoalett i nedre våningen.



bbbb.jpg



Här nedan ser man tonen på golvet ännu bättre - Ser ut som gammalt trägolv.Rutorna efter klinkers syns igenom , men det stör mig inte ett dyft. Huvudsaken att det gamla golvet är spårlöst försvunnet! Med andra ord går nu denna toalett helt i samma färger som vårt nyrenoverade badrum i övre våningen; svart, vitt och grått. Plastet sitter bra på golvet och är betydligt enklare att hålla rent nu när där inte finns några fogar längre. Vi är alla nöjda med resultatet. Dessutom känns det mycket varmare att stå på detta plastade golv. Om du vill läsa inlägget om fixandet av kökskaklen kan du kika HÄR:



oo.jpg



ddd.jpg



ee.jpg



bbn.jpg



 



Lotta



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...