10 okt. 2017

Oh vad jag älskar betong

 När jag var inne i  min shabby chic period var rostiga föremål, saker av betong, spetsar och gamla saker något jag älskade. Allt försvann då min inredningsstil ändrade. Svart, metall och rotting kom in i bilden och de gamla föremålen som jag en gång älskat sålde jag bort, och till min stora förvånad kändes det till och med bra. När jag går på loppisar har jag definitivt känt att mina ögon fortfarande dras till gamla saker som ser så deär härligt shabbiga och lite skamfilade ut. Har dock insett att de inte passar hemma hos oss och låtit dem bli kvat. En längre tid har jag velat försöka mig på att gjuta i betong och köpte mig en 25 kg cementsäck.  Nu har jag blivit helt betonggalen.  Och har nästan varannan dag gjutigt något...Idag visar jag mitt helt första arbete, en pumpa. Den blev riktigt fin och jag gillar att jag igen har lite shabbystil bland den övriga inredningen, för visst är betong lite shabbygt och industriellt? Har, som ni kan tänka er en massa ideér på vad som komma skall. Har gjutit mängder av små pumpor, löv för teljus samt en ljusstake. Några missöden har förstås skett men jag har lärt mig av mina fel. Har lånat alla betongböcker som finns på biblioteken här i närheten och väntar på att de skall hamna här hos mig.




Annat då, var igår på en arbetsintervju, spännande. Ett tillfälligt jobb som verkligen skulle passa mig som hand i handsken. Vi får väl se hur det blir om någon dag.


4 kommentarer:

  1. Fina, betonggjutning är en rolig hobby! Jag har gjort krukor, blad, fat och sånt men aldrig testat att göra pumpor.
    Hoppas att du får napp i jobbsökandet, lycka till. Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Marika, jätteskoj ju! För tillfället har jag pumpor, fat och ljusstakar och torkar. Det är alltid lika kul att se slutresultatet. Ang jobbet så håller jag tummarna.. Ha en fin onsdag.

      Radera
  2. Åhhh, om jag bara hade lite mera tid... Ljuvliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna, de är verkligen fina. Tycker det är så roligt att hålla på med betong- dammigt och kladdigt men roligt!

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...