22 apr. 2020

Ack dessa ljuvliga soliga dagar....



När solen skiner, vaknar Lotta upp, full av iver och full med glädje. Kan knappt hålla mig i skinnet när jag på morgonen ser att det skiner in i sovrummet mellan gardinerna i sovrummet som mörklägger annars så bra. Alltså, är övertygad om att jag är född att bo i ett betydligt varmare land än kalla Finland. Vet att det inte är det mest hälsosamma att sitta i solen en hel dag, men jag försöker använda förnuft när det gäller den saken. Som yngre var det betydligt viktigare att bli brun och se lite finare ut. Nuförtiden är det inte mera det som gäller utan mer att få njuta av allt livet har att komma med - och soliga dagar gör bara att jag mår så otroligt bra. 

Igår var det en sådan dag. Jag och mamsen satt ute och åt lunch på terrassen (med ett bra avstånd emellan oss), sedan blev det kaffe och en massa prat där i solen. Tror vi satt ute i tre timmar och njöt av denna, första riktigt varma, härliga vårdagen. Idag ser det ut att bli en lika fin och jag tänker njuta av den likväl. Idag skall jag fixa ute på gården. Skall plantera lite och göra klart så jag snart kan så ut mina blomfrön. 


Har ju turen att jobba hemifrån, så jag kan jobba och njuta om vartannat ...

Njut du också så gott det går,

Lotta

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...