30 jan. 2020

Gröna Smoothies


I och med mitt förhöjda blodtryck, har det även blivit ett nytt försök till lite sundare levnadsvanor. Här kommer även grönsmoothies in. Börjar dagen med att till morgonmål göra en god och vitaminrik smoothie. Har alltid tänkt att dessa gröna varianter inte kan vara speciellt goda - men ack, så fel jag hade. 

Min morgonsmoothie brukar innehålla varierande grönsaker och i kylskåpet finns alltid babyspenat, selleri, ingefära och grönkål. Dessa är grunden till varje smoothie och blandar sedan in vad som finns hemma. Oftast är det grönt äpple, banan, avocado och havregryn. Häller även i lite osockrad apelsinjuice, kokosmjölk/kokosvatten eller iskallt vatten för att få det hela mer flytande.

Har tidigare frammandat sellerin eftersom jag inte gillar smaken av den när den finns i mat. Sellerin har dock blivit en stor favorit och tycker att den smakar betydligt godare som rå. 
HÄR kan du läs mer om hur nyttig sellerin är för hela kroppen👍

Gör du grönsmoothies? Vad brukar du lägga i dem? 

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...