26 sep. 2019

The Candle Shop ( innehåller rabattkod )

I samarbete med The Candle Shop

Alltså finns det något härligare än goda dofter i hemmet? Jag älskar när det finns dofter omkring mig och vet att även ni, kära följare, gör det. För ett tag sedan fick jag möjlighet att göra samarbete med The Candle Shop som har allt vad en doftälskande inredare behöver.

Jag besöker The Candle Shop, som har sin fysiska butik, mitt inne i Helsingfors, i köpcentret Forum och här finns allt du kan tänka dig i ljusväg. Att stiga in här är som att komma till paradiset . Näsan fylls av ett stor ocean av aromer och jag märker hur jag planlöst börjar gå runt utan att kunna fokusera på vad jag ser. Det ena finare än det andra och jag börjar så smått inse att jag "villhöver" det mesta ;) och definitivt inte kommer att gå ut tomhänt.

The Candle Shop har också en maffig hemsida med webbshop där man hittar bl a brands som det världskända och mycket omtyckta Yankee Candle, Millefiore Milano och WoodWick. En affär fylld med doftgodis är vad det är.



På en vägg finns Millefiori representerat. "Dofta på din värld och dekorera den med stil" är vad dessa produkter står för: vackra produkter som doftar gott och är designade så att de passar in i inredningen i varje hem. I denna serie finns allt från textildofter till doft för bilen och allt där emellan. Och dofterna är m å n g a... bara att välja sin favorit




Ett annat märke som affären tagit till försäljning är Woodwick , vars veke är utformad av en speciell teknik som gör att det låter som om du tänt eld på en öppen spis. Det sprakar mysigt när ljusen brinner, vilket höjer mysfaktorn rejält. Woodwick bjuder på väldoftande doftljus samt på de populära melt wax, dvs en smältande ljusmassa som kan användas i traditionella eller elektriska doftlyktor.



I de populära Yankee Candles, breda och underbara sortiment, finns allt du behöver. Yankee Candle bjuder på produkter av mycket hög kvalitet och sedan år 1969  har företaget marknadsfört sig som  "affordable luxury" dvs lyx som alla har råd med!  I deras sortiment ingår både luftfräschare, doftpinnar och naturligtvis doftljus i alla tänkbara färger och former.

            



Ja, det är svårt att förklara denna upplevelse åt er, så jag rekommenderar att ni stiger in i affären när ni nästa gång besöker Helsingfors. Kolla nu dessa rader med ljus.... man vill ju bara öppna alla för att sniffa lite....


Som jag redan nämnde, kom jag inte tomhänt hem. Att ha dofter i hemmet är väldigt viktigt för mig. Brukar välja dofter som jag förknippar med något jag gillar och denna gång blev det dofter som ren bomull, gardenia, mint, jasmin och päron som jag njuter av.

Om du vill läsa mer om produkterna, lönar det sig att följa mig på Instagram, där jag heter lotta_livingroom. Kommer att dela med mig både bilder och annat roligt som kan vara värt att hänga med på. 



För er som bor längre bort och inte har möjlighet att själva besöka affären rekommenderar jag den fina webbshopen som levererar produkterna för bara 4,90 e ( även till Sverige!!)
Leveransen är  g r a t i s  för order över 50 e. Det ni, nu gäller det att passa på. 

The Candle Shop bjuder nu åt alla mina läsare 10% rabatt med rabattkoden LIVINGROOM

Koden är i kraft t om 13.10


Nu klarar man sig igenom hösten lite bättre, som ni vet är jag ingen höstmänniska🍁🍂. 
Men med hjälp av lite goda dofter går det bra.

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...