3 apr. 2019

Påskägg

Bloggsamarbete med Kodin Syke

Vet ni, jag gillar verkligen inte påsken något speciellt mycket - ännu mindre nu när jag inte kan äta några chokladägg hihi...
I går lade jag ut på mitt instagram konto @lotta_livingroom  en bild på några guldägg som jag målade här om dagen. En sak som gör att påsken inte är min grej är (fåfängt nog) allt det färggranna som hör påskdekorationerna till. Påsken är nog en viktig högtid för mig, när man tänker ur den kristliga vinkeln, men inte annars!  Försöker alltid dekorera lite grann här hemma eftersom det liksom hör till men det är väldigt sparsamt med färggranna tuppar, häxor och ägg. I stället har jag försökt få, de dekorationer vi har framme, att passa in i den övriga inredningen.

Hittade i skåpet en påse med plastägg i alla regnbågens färger som jag målade i guldfärg.
Använde La Pajaritas Metallic paint i nyansen Gold (klick). Älskar dessa färger och har målat så mycket med dem. De säljs hos Kodin Syke och kommer i 75 ml burkar. Små men är väääldigt dryga. En burk räcker till många ytor skall ni veta 😏.

Sedan kommer jag att dekorera med mina guldkvistar, de jag målade tidigare. Den kommer jag att sätta fjädrar i och det kommer att bli så fint så. Dem spraymålade jag med  Pinty Plus Gold Chrome Effect- sprayfärg ( klick) som du även kan köpa inne hos Kodin Syke.







Idag köpte jag också nya tulpaner - g u l a  våren till ära! Visst är det härligt med dessa soliga dagar som vi fått njuta av? Tror minsann att jag skall ta en kopp kaffe och gå ut i solen och sitta en stund..

Kram,
-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...