8 mars 2019

La Pajarita - Champange

Bloggsamarbete

Mitt samarbete med Kodin syke fortsätter. I det senaste inlägget skrev jag om hur jag med hjälp av Pinty Plus Chrome-sprayfärg, förvandlade Ikeas plastspegel till en vacker "barockaktig" skönhet. Nu testar jag La Pajaritas Metallic Paint i nyansen Champange. Denna färg kommer i små 75 ml plastburkar. Låt inte den lilla förpackningen lura dig - denna färg är nämligen så dryg att jag har målat grymt mycket och min burk är inte än slut! Den här vattenbaserade akrylfärgen är superlätt att använda och fäster härligt på nästan alla ytor. Inga förarbete behövs, utan det är bara att måla på. 


Jag, som håller på att dekorera hemmet med guld, tycker att just denna champangefärg är härlig. Den är lite ljusare än guldfärgen men beroende på om man ser på den målade ytan i dagsljus eller i skenet från en glödlampa, skiftar den i färg. Ibland ser den ut att gå mer i silver och ibland i guld. Helt fantastiskt! Målade både ljusstakar, speglar, krukor och ja till och med våra  metallhandtag på köksluckorna. Så mysig att måla med. Använde en liten platt pensel (typ hobbypensel).


Den gamla vitmålade spegeln  i trappan är nu målad med Champange-färg.
Passar såå fint ihop med halmhattarna nu!
Våra gamla svarta metallhandtag på köksskåpen förvandlades till guld. Blev så fint 💓


Den här färgen är perfekt om du som jag, gillar att förnya dina möbler. De är bra till dekorationsmålning och till mindre detaljer. Passar givetvis även för målning av möbler - har en pall som nu skall målas. Visar bild senare.

Önskar alla starka kvinnor där ute en fantastisk kvinnodag
Kika in hos Kodin syke och kolla in allt härligt som du kan förnya din inredning med. 
💓
-Lotta-




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Blev det inte fint ? En lättmålad färg som dessutom är dryg i användning! Kan man begära mer?

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...