27 feb. 2019

Golden dreams

Bloggsamarbete

Att måla är något jag fullkomligt älskar. Det finns inget bättre än när man på ett så enkelt vis kan förnya lite omkring sig. Just nu samarbetar jag med  KodinSyke (klick) som är en affär full med olika slag av hobby färger tex kalkfärg, eggshell paint, schabloner och så mycket mer. Som ni säkert vet har jag fått lite fnatt på guld i min inredning och därför fick jag nu testa på olika guldfärger.

Först ut är Pinty Plus nya Gold Chrome Effect-färgen som finns som spray.  Denna färg är en metallic effektfärg och är såå enkel att använda och den torkar snabbt och passar till de flesta ytor ss metall, glas, korgmöbler, keramiska ytor och även till de flesta plastytor.

Vi har i sovrummet en gammal dekorativ väggspegel från Ikea, som jag redan ett bra tag velat måla. Nu tog jag ner spegeln och spraymålade den guldfärgad. Den svarta ramen på spegeln är av plast och färgen satte sig direkt på ytan och precis som det utlovades, torkade färgen superfort.
PS! Ett bra tips när du spraymålar, är att använda plasthandskar, speciellt på den hand du sprayar med👍.

Spegeln FÖRE målning



Spegeln EFTER målning

Gillar verkligen den täckande, snygga guldfärgen som min spegel nu fick! Min gamla billiga Ikea-spegel känns som om den hörde till barock-tiden 😏. Så lyxig !  För att spegeln skall känna samhörighet med de andra sakerna i sovrummet, skall jag ännu måla några andra detaljer, även dem, i guldfärg. Visar bilder senare.
Uppdaterar även på Instagram om dessa färger, så ifall du vill se mer kan du kika in på @lotta_livingroom



Ha en fin onsdag,

-Lotta-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...