26 nov. 2018

Ett besök på Koiramäen Pajutalli

I går åkte jag tillsammans med sonen och hans kompis till Koiramäen Pajutalli, som finns i Tusby.  Fick grym julfeelis där. Hela stället är fullt med julgrejer och det bara osar jul. Vi gick in och ut i de gamla fina bodarna och jag gick och bar på min korg som jag sakta men säkert fyllde med juldekorationer.  Drack kaffe och åt underbara bakverk. Vädret var underbart, -2 och frost på marken som bara höjde stämningen. Om du inte besökt stället, rekommenderar jag att du gör det. Ligger helt intill landningsbanan på Helsingfors-Vanda flygstation, så på köpet får du på verkligt nära håll se de enorma flygplanen landa precis ovanför dig. Vilken upplevelse...
PS! På stället finns det även kaniner och grisar...






Eilen suuntasimme- minä, poikani ja hänen kaverinsa, Koiramäen Pajutalliin joka sijaitsee Tuusulassa,  Siis tämä oli toinen kerta kun kävimme siellä ja täytyy sanoa että jos et ole vieraillut siellä vielä, kannattaa todellakin. Koko alue on täynnä jouluisia tavaroita ja olisin voinut ostaa kaiken. Kävelin edestakaisin vanhojen puotien välissä ostoskorini kanssa. Pikkuhiljaa sekin täyttyi joulukoristeilla. Sää oli mitä upein, -2 astetta ja maassa kaunis valkoinen pinta joka vaan korosti jo olemassa oleva joulufeelista. Välillä kävimme kahvilla ja sitten taas jatkoimme ...  Paikka sijaitsee ihan Helsinki-Vantaan lentoaseman laskeutumisradan vieressä joten samalla saat (todella) läheltä seurata kun isot lentsikat laskeutuu pääsi yläpuolella. 
PS! Koiramäen Pajutallissa on kaneja sekä possuja ....

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...